Voor wie

Jouw onderneming is

– een gevestigde waarde in jouw sector of is goed op weg om dat te worden. Eerder werden nog geen of weinig marketingtechnieken toegepast bij de bedrijfsaanpak. Langzamerhand groeit de overtuiging dat ook jouw zaak hier nood aan heeft.

– een zaak die pas opgestart werd of die heel binnenkort zal starten. Je bent een kei in je eigen vak, maar hebt geen kaas gegeten van marketing. Daarom ben je op zoek naar een specialist. Iemand die je advies en hulp biedt bij elk marketing thema dat noodzakelijk is voor je opstart.

Je zit met deze ALGEMENE vragen en noden:
– Wat is een huisstijl en hoe kan ik dit uitwerken?
– Hoe kan ik mijn geweldig product of dienst bekend maken?
– Hoe zorg ik ervoor dat mijn publiek begrijpt wat mijn bedrijf doet?
– Wie zijn mijn doelgroepen, hoe wek ik hun interesse en hoe kan ik hen bereiken?
– Hoe bedenk ik een naam en slogan en hoe pak ik de ontwikkeling van een logo en huisstijl aan?
– Moet ik aan personal branding (= wat jou als zaakvoerder uniek maakt en onderscheidt van andere ondernemers) doen en hoe pak ik dat aan?
– Welke communicatiemiddelen (visitekaartje, folder, website, nieuwsbrief, spandoek, advertentie, facebook fanpagina, direct mailing…)  heb ik in eerste instantie nodig en hoe ga ik die betaalbaar (laten) realiseren?

Je zit met deze meer SPECIFIEKE vragen en noden:
– Hoe bouw ik een merk op en hoe begin ik daar aan?
– Hoe pak ik de lancering van een nieuw product aan?
– Wat is de meerwaarde van een marketingplan en hoe begin ik eraan?
– Welke social media zijn belangrijk voor mijn zaak en hoe ga ik ermee van start?
– Aan welke (vak)beurzen zal ik participeren en hoe pak ik de organisatie en deelname aan?
– Hoe zorg ik ervoor dat mijn personeel op eenzelfde (marketing)lijn zit en dezelfde (marketing)taal spreekt?
– Wat is het belang van een corporate image (= de identiteit die een onderneming uitstraalt) en hoe pas ik die aan?

Als je ervoor kiest om samen te werken met Marketing voor Starters, dan kies je resoluut voor:
marketing in al haar eenvoud
Geen moeilijk vakjargon, geen grote strategische plannen, rechttoe rechtaan advies, een direct antwoord op jouw directe vragen.
korte communicatielijnen
1 contactpersoon voor al je vragen, voor de uitwisseling van informatie, voor concreet advies, opleiding en uitwerking van je opdracht.
snelle wisselwerking
We gaan pas aan de slag als alles duidelijk is. Na één of meerdere diepgaande gesprekken omtrent je nood of vraag, zetten we alles op papier en gaan we aan de slag. Eenvoudig en snel.
persoonlijke betrokkenheid
We doen dit niet alleen om ons brood te verdienen. We doen dit omdat het onze passie is, onze ervaring, ons leven. Een grote portie enthousiasme is dus het minste wat je kan verwachten.

Marketingtips!